نگاه‌های پیشگیرانه مانعی بر رشد دستفروشی است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نگاه‌های پیشگیرانه مانعی بر رشد دستفروشی است
نوشته شده در سه شنبه 30 آبان 1391
بازدید : 191
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
 
 
 
محسن علیمردانی:

نگاه‌های پیشگیرانه مانعی بر رشد دستفروشی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نگاه‌های پیشگیرانه مانعی برای رشد معضل دستفروشی است، گفت: پدیده دستفروشی با حرف زدن و شعار دادن مسئولان حل نمی‌شود و کنترل تورم لجام گسیخته و رفع مشکل بیکاری بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل است.

محسن علیمردانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: متاسفانه برخی از بانوان نیز به دلیل فشارهای اقتصادی و برای کسب درآمد به دستفروشی در خیابان‌ها و معابر عمومی دست می‌زنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: تا زمانی که نگاه‌ها پیشگیرانه نباشد، پدیده‌هایی مانند دستفروشی و تکدی‌گری روز به روز بیشتر در جامعه بروز می‌کند و حتی تعداد افزون‌تری از بانوان درگیر این مشکل می‌شوند.

وی پدیده دستفروشی را مشکلی برای جامعه ارزیابی و تصریح کرد: اگر مسئولان فکری اساسی برای حل این مشکل انجام ندهند، کنترل آن روز به روز سخت‌تر شده و تبعات نامطلوب‌تری را برای جامعه به وجود می‌‌آورد.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه کسب درآمد برای سرپرستان خانوارها دشوار شده است، یادآور شد: به همین دلیل برخی از بانوان خانه‌دار برای کسب درآمد و کمک به اقتصاد خانواده‌ها به دستفروشی در خیابان‌ها و اماکن عمومی مانند مترو رو آورده‌اند.

علیمردانی با مد نظر قراردادن این موضوع که گرانی‌های لجام گسیخته بر سطح زندگی بسیاری از خانواده‌ها تاثیر گذاشته است، تاکید کرد: یکی از علت‌های تولد و رشد مشاغل کاذب در جامعه تورم شدید موجود در جامعه است که متاسفانه هر روز با شدت بیشتری نمود پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ساماندهی و سازماندهی دستفروشان را با حرف زدن و شعار دادن غیر‌ممکن دانست و گفت: پدیده دستفروشی آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و فرهنگی را در دل خود داردو از همین‌‌رو دولت و شهرداری برای ساماندهی و سازماندهی دستفروشان باید کارگروهی تخصصی تشکیل دهند که ضمن بررسی دقیق و ریشه‌یابی این مشکل، راهکارهای عملیاتی برای حل آن بیابد./

پایان پیام





:: برچسب‌ها: نگاه‌های پیشگیرانه مانعی بر رشد دستفروشی است ,



مطالب مرتبط با این پست
.